Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Sandslottet som arbejdsplads

Forudsætningen for, at vi i Sandslottet kan give børnene en tryg hverdag med rammer, hvor de trives, udvikler sig og lærer er, at vi er en god arbejdsplads. Både hvad angår det professionelle arbejdsfællesskab og det faglige niveau.

Plads til udvikling og øje for hinanden

Vi er dødambitiøse, både på børnenes vegne og på egne vegne. Det betyder blandt andet, at vi hele tiden bruger vores pædagogiske faglighed - både når vi er sammen med børnene, og når vi i personalegruppen sammen reflekterer over og planlægger dagligdagen. Det ambitiøse kommer også til udtryk i, at vi gerne vil have, at medarbejderne udvikler sig. Det vil vi, fordi vi ved, at udvikling kræver, at man påtager sig et ansvar. Og vi vil gerne have medarbejdere, der vil påtage sig det ansvar. Desuden er Sandslottet en institution, der har udklækket flere nye ledere - og det vil vi gerne blive ved med.

Vores gode arbejdsfællesskab er ikke bare kendetegnet ved, at vi er ambitiøse. Det er nemlig også varmt. Vi har øje for hinanden og for hinandens arbejdsbetingelser. Vi bestræber os på at løse opgaverne sammen og fordele opgaverne ligeligt. For eksempel har vi hver morgen et morgenmøde på 10 minutter, hvor en pædagog fra hver stue deltager. Formålet med morgenmødet er at få overblik over dagen og få fordelt dagens ressourcer bedst muligt - til gavn for både børn og voksne.

Dine kommende kollegaer

Vores personalegruppe er bredt sammensat, både i forhold til alder, køn, erfaring og kompetencer, og vi komplimenterer hinanden rigtig godt. Når vi får nye kollegaer, sørger vi for, at der er god tid til at lære vores institution at kende, fordi vi ved, at det tager tid at falde til, og at man skal kunne stille de "dumme" spørgsmål.

I vores trivselsundersøgelse er det især faktorer som ledelse, trivsel, motivation og indhold i arbejdet, der scorer højt.